Hogyan mutatkozik meg előttünk egy ország tudati szintjének az emelése?
Az emelkedést megmutathatja egy rövid időn belül érzékelhető és egy hosszabb időt igénybe vevő folyamat.
Két megfigyelési lehetőségünk van, az első a tudattszint emelésébe belefektetett energia, amelyet már viszonylag korán észre tudunk venni. Az egyén fejlődése ennél sokkal nagyobb szabadsággal bír, hiszen az egyéni intelligencia nagy különbséget mutat, ami a fejlődés egyik alapja. De most a társadalomban megjelenő folyamatokra kell figyelni, hiszen a közösség tudati fejlődése a téma.
Ha Magyarországra vetítjük ki a kérdést, itt csak akkor indul el szép lassan a jelentősebb tudati fejlődés lehetősége, amikor az oktatás teljesen átalakul a mai kornak megfelelően, és amikor hosszabb távon nagyon sok kis apró és finomító, de semmiképp sem nagy módosításokkal kezd működni. Ez az alap, amihez sok idő szükséges, de ennek ellenére a változást rövid időn belül észre lehet venni, csak az igazi eredmény jelentkezik jóval később.
A másik megfigyelési terület, amelyen szintén észrevehető a fejlődés, bár ez a folyamat már valóban nagyon hosszú időt igényel az, hogy egyre kevesebb alacsony minőségű ember fog ide születni, hiszen egyre kevésbé lesz az ország az ő számukra ideális élettér.
De az is nagyon fontos, hogy az alacsony minőségű társainkat mindenképpen közösen szükséges felemelni, hogy a régi tudatukat, viselkedési és gondolkozási mintáikat ne adják tovább.
Sokan ezt úgy fogalmazzák meg, hogy minél magasabb értékű munkát végez valaki, annál magasabb a tudati szintje. De nagyon sok összetevője van a tudatszint fejlődésének, ezért ezt nem lehet gazdasági tevékenységhez kötni. Hiszen ma akár egy alacsony minőségű ember is lehet vezető, és csak akkor szűkül le az ilyen emberek egzisztenciális sikere, ha emelkedik a többség tudati minősége.
Viszont ha nem alakul jól az oktatás szintje, akkor az emberek többségének a minősége lassan süllyedni kezd.
Itt szeretném megjegyezni, hogy az emberi minőségi fejlődés fogalmának a kibontása a történelemben már nagyon régen megtörtént, és ebben nincs semmi új elem, legfeljebb a jelen korra kell aktualizálni. Igaz, hogy fogalmilag a rendszert sokan ismerik, sőt a tanítják is, de valójában ezt át kell élni, mert a fogalmi tudás nem tudja teljesen megmutatni a lényegét. Több podcastom is foglalkozik ezzel a témával, valamint erről a könyvemben is igen részletes leírás szerepel. Mindezt azért fogalmazom meg részletesen mert, amikor valaki megérti az emberi minőségek összefüggéseit, akkor a hétköznapokban is ráirányulhat figyelme, és később használhatja a felismeréseit, és előbb vagy utóbb át is élheti az emberi személyiség fejlődésének lépcsőit. Ez pedig jelentős tudati fejlődést eredményez, mert a nézőpont ekkorra nagyon sokat változik.
Pár szót érdemes szólni a hagyományról is, mert főleg ennek a témájától és az analógiának való megfelelésétől függ az, hogy a tradíciókban szereplő gondolatokat érdemes-e megfogadni. Gyakran olyan gondolatok is rögzültek, amelyek hamisak, felületesek vagy nem tartalmaznak valódi törvényt.
A nép a viselkedési, gondolkodási, a sajátos nézőpontjából eredő hagyományait nem minden esetben szeretné megváltoztatni, pedig sok olyan rögzült elem van bennük, amelyek akadályozzák a fejlődést.
Például a hierarchia (a minőségek összefüggése) hagyományt és valódi törvényt tartalmaz, de sok nép mégsem ismerte fel, vagy átalakították csupán társadalmi törvényekké, de nem rendeltek hozzá emberi minőséget. Így csupán a lényeg maradt le. De van olyan ország, ahol oly mértékben meghatározták a társadalmi egymás felettiséget, hogy azzal lezártak sok folyamatot, így a rendszerük semmiképp nem mutatta meg helyesen a hierarchia, vagyis a minőségek egymás felettiségének működését.
Ha tetszik vagy hasznos számodra ez a tartalom, akkor kérlek, hogy oszd meg vagy lájkold, hogy másokhoz is elérjen az információ. Köszönöm szépen!