Az alsó és a felső is kilóg a sorból
Ha az emberi minőségi fejlődést vizsgáljuk, akkor először a motiváltalanok életében találkozhatunk a nem kell semmi megélésével.
Ebben a minőségben jelen van a vágytalanság, de ennek a formája még a jelentős felismerések nélküli állapot. Ezt a magatartást tűri a legrosszabbul a társadalom, hiszen nincs haszna az ilyen emberből, inkább teher a közösség számára, hiszen támogatni kell, vagy a családnak kell eltartania. Az ilyen ember csak van, semmi sem zavarja, például a munka által megszerzett pénz számára nem motiváló.
„ A Dzsainizmus egy vallási aszkéta irányzat, ahol a nem kell semmi fogalma szélsőségesen nyilvánul meg, de egyben vissza is utal egy nagyon ősi emberi állapotra. Két irányzata van a digambarákra levegőbe öltözöttek, akik szerint az aszkétáknak mezítelenül kell járniuk, és elvetni az erőszak minden formáját. Valamint a svétámbarákra a fehér ruhájúak, akiknek a ruha viselését engedélyezik, és elfogadják a nők megszabadulásának lehetőségét is.”
E két magatartáson keresztül szeretné elérni az aszkéta, az egység megélését, ami a teljesség, és ebben az állapotban valóban nem kell semmisem.
Nekik hasonlónak tűnik a belső magatartási szándékuk, a kűlső semmiképp, mint annak az egyénnek, aki már elérte az Egységet. De jelentős a különbség köztük, mert az utóbbi ember megpróbálja kifejezni azt, amit átélt és amire rálátott.
Ezt a tevékenységet nem lehet kreativitásnak nevezni, hiszen erre a nagyon pontos megfigyelés és megfogalmazás a jellemző, és nem az ösztönösség, hanem a hagyatkozó magatartás. Az ösztönösségben jelen van az egyén személy összetettsége és minden vágya és minden félreértett gondolata, a hagyatkozásban az üresség állapota van, ezért képes az apró energiákat és gondolatokat kitisztítani.
A társadalom így két emberi minőséget tud a legkevésbé megérteni, a kitaszítottakét és a szellemi emberét.
Akiket a többség vagy sokan megértenek, ők lehetnek jó tanítók, de nem biztos, hogy már felértek a csúcsra. Tanítani viszont kell, hiszen azoknak is szükséges segítség, akik a személyiség fejlesztésén dolgoznak, de azoknak is, akik ezen szeretnének túllépni.
A vallás emblematikus alakjainak más a mozgásterük és a feladatuk, nekik a többséghez kell szólniuk, ezért hozzájuk szorosan kapcsolódnak a csodálatos történések, mint például Sai Babához és Pio atyához.
Ha tetszik vagy hasznos számodra ez a tartalom, akkor kérlek, hogy oszd meg vagy lájkold, hogy másokhoz is elérjen az információ. Köszönöm szépen!